Prp Tedavileri

You are here:

PRP (Trombosit Yönünden Zenginleştirilmiş Plazma) Uygulaması Nedir?

prp-tedavisi-196x270PRP kişiden  alınan kanın özel bir tüpe konularak santrfüj işlemine tabi tutulduktan sonra ayrıştırılması ile  elde edilen sıvının yine aynı kişiye  mezoterapi yoluyla enjekte edilmesidir. Trombositler vücudumuzda hasar gören dokuların onarımını ve doğal haline dönmelerini sağlamak için gerekli büyüme faktörlerini içinde bulunduran  kan hücreleridir.  Vücudumuzda herhangi bir doku hasarı oluştuğunda kan dolaşımıyla bu dokuya ulaşan  trombositler bir tür onarım sürecini başlatırlar. PRP nin amacı hedef dokuya kan dolaşımı ile taşınacak miktardan daha fazla sayıda trombosit (platelet) verilmesidir. PRP ile elde edilen trombositlerin yoğunluğu kandakinden 2 ila 4 kat fazladır.Bu nedenle hasarlı dokuların onarımı  normal kan ulaşımından daha hızlı ve güçlü bir şekilde olmaktadır.

PRP hangi alanlarda uygulanmaktadır?
Estetik Tıp ( cilt gençleştirilmesi, antiaging, sivilce ve akne izi, çatlak tedavisi, saç dökülmesi ve kellik tedavisi, göz altı morlukları ) ortopedi, iyileşmeyen yara ve yanık tedavisi gibi alanlarda uygulanmaktadır.

Medikal Estetik alanında uygulama Amacı

Kişinin kendi  kanından elde edilen PRP  doktor tarafından enjeksiyon yöntemiyle uygulanmaktadır. Estetik tıpta  yüz, boyun, dekolte bölgesi, eller, bacak içleri, kollar gibi vücut bölümlerinde ve;

• Peeling işleminden  hemen sonra, derinin yeniden yapılandırılmasını hızlandırmak ,

• Deride yılların ve güneşin verdiği zararların,kırışıklıkların, akne skarlarının giderilmesi, çöküntülerin doldurulması, deriye esneklik ve parlaklık kazandırılmasını sağlamak ,

• Çatlakların uzun süre iyileşmeyen yaraların ve deri yaralanmalarının iyileşmesini sağlamak

• Saç dökülmesi tedavisinde tek başına kullanmak veya diğer tedavi seçeneklerinin etkisini güçlendirmek gibi amaçlarla uygulanmaktadır.

PRP güvenilir bir uygulama mıdır?

PRP enjeksiyonun da hastanın kendi kanı yine kendisine verildiğinden , herhangi bir bulaşıcı hastalığın geçmesi  söz konusu değildir. Kullanılan materyale hastanın kendi kanının dışında bir şey eklenmediği için bu uygulama sonucunda herhangi bir alerjik reaksiyon oluşmamaktadır.

PRP nasıl uygulanır?

Uygulama yapılacak  kişiden alınan 10 cc kan santrfüj  yapılarak  plateletleri  ayrıştırılır. Böylece santrfüj yapılmış kandan  trombositten zengin  PRP denilen bir kan ürünü elde edilir.  Bu ürün mezoterapi veya dolgu yöntemiyle  deri altına uygulanır ve deriyi gençleştirici özelliği uygulamanın hemen sonrasında parlak ve canlı bir görünümle belirgin hale gelir. Uygulama yaklaşık 30 – 45  dakikalık bir işlemdir.

Uygulamalar kişinin ihtiyacına göre 3 veya 4 seans yapılmaktadır. Seans aralıkları doktor tarafından belirlenmektedir. Uygulamadan hemen sonra ciltte sağlıklı bir parlaklık ortaya çıkar. Bu iyileşme hali  yaklaşık 1  sene boyunca devam etmektedir. Da ha sonra bu parlaklık görünümde biraz gerileme olur, ancak her 10 – 12 ayda bir tekrarlanan kürlerin etkisi kalıcı bir gençleştirici etkiye eşdeğerdir. Bu nedenle senede 1 yapılan enjeksiyonlar kalıcı bir ışıltı ve toparlanma sağlar.

PRP tedavisinin en önemli avantajı nedir?

Tek başına yapıldığı gibi başka yöntemlerle de kombine edilebilir. Sonuçların daha hızlı ve kalıcı olması . PRP ile elde edilen olumlu sonuçlar kişinin kan niteliğine  bağlıdır.

PRP uygulamasının yapılmasında sakınca olan kişiler var mı?

Evet. Platelet sayısı yetersiz olan hastalarda, kanser hastalarında ,hemofili hastalarında ,bu uygulama yapılamamaktadır.
prp-nedir-668x300

PRP uygulamasından neler beklenebilir?

Uygulama birçok beklentiyi karşılayacak özelliklere sahiptir. En önemlileri;

. Alerji riski yoktur,

•Etkileri uzun sürelidir,

•Yeniden canlandırıcı / yapılandırıcıdır,

•Kolay ve güvenli biçimde uygulanır,

•Yalnızca yeni kolajen oluşumunu değil, derinin tüm yaşamsal işlevlerini destekler.

•Kırışıklıkların ve çizgilerin giderilmesini deriyi “doldurarak” değil “gençleştirerek” sağlar.

PRP- Platelet Rich Plazma- Trombositlerden zengin plazma anlamına gelmektedir.

prp-cilt-gençleştirme-410x210

PRP-yönteminde dokunun kendi kendini iyileştirme prensibi baz alınır. Trombosit hücreleri yara iyileştirmesi ve doku yenilemesini sağlayan büyüme faktörlerine sahiptir. Dokularımızda herhangi bir yara oluştuğunda, kanımız dokuyu onarmak için trombositleri o bölgeye toplar. Trombositler büyüme faktörü salgılayarak onarım sürecini başlatırlar. Trombositlerin bu özelliğini göz önünde bulundurarak cilt yenilenmesinde PRP yöntemi kullanılır.

Ciltte oluşmuş yaşlılık belirtilerini( kırışıklık, sarkma, leke, düzensiz renk farklılığı, akne skarları) PRP ile tedavi etmek için öncelikle hastadan özel tüp içine 10cc kan alınır. Bu kan santrafuj yapılarak kırmızı kan hücreleri ayrıştırılır. Elde edilmiş trambositlerden zengin plazma (PRP) cilde mezoterapi yöntemi ile enjekte edilir. Bu enjeksiyon sırasında önemli olan ciltte mikro travma yaratarak cildin kendi kendine onarımını harekete geçirmektir.

PRP insanın kendi kanıyla olan tedavi olduğundan herhangi bir yan etkisi olmayan son derece doğal bir tedavi yöntemidir. Kişinin ihtiyacına göre 4-6 seans 15 günde veya ayda bir uygulama yapılır. PRP kanser hastalarında, herhangi bir kan hastalığı olan kişilerde ve hamilelerde uygulanmaz. Elde edilmiş iyi sonuçların kalıcılığı için senede bir tekrar enjeksiyon yapılması tavsiye edilir.

prp-sac-tedavisi-250x287

PRP- Platelet Rich Plazma- Trombositlerden zengin plazma anlamına gelmektedir. PRP-yönteminde dokunun kendi kendini iyileştirme prensibi baz alınır. Trombosit hücreleri yara iyileştirmesi ve doku yenilemesini sağlayan büyüme faktörlerine sahiptir.

Dokularımızda herhangi bir yara oluştuğunda, kanımız dokuyu onarmak için trombositleri oraya toplar.

Trombositler büyüme faktörü salgılayarak onarım sürecini başlatırlar. Trombositlerin bu özelliğini göz önünde bulundurarak saç problemlerinin giderilmesinde PRP yöntemi kullanılır.
Mevsimsel saç dökülmeleri, ergenlik dönemi saç dökülmesi, erkek ve bayan tipi saç dökülmelerinin tedavisinde PRP çok başarılı sonuçlar vermektedir.
Saç ekiminden sonra sonuçların daha başarılı olması için hastalarıma birinci ayın sonundan itibaren düzenli PRP yapılmasını öneririm. Bu sayede ekilmiş saçların daha fazla sayıda çıkması sağlanır.

PRP sayesinde ekim sonrası saç derisinde oluşan yaralar ve kabuklanmalar daha çabuk iyileşir. Saçların uzaması daha hızlı olur. Ekim sonrası en sık görülen şikayetlerden saçlı deride kaşıntı ve sivilcelenme sorunlarından PRP sayesinde çok daha kısa sürede kurtulmak mümkün olur. Sık sık saç boyası yapan, özellikle sarı ve platin saç rengi kullanan hanımların saç köklerinin zarar görmesini önlemek ve saçların daha canlı görünmesinin sağlamak için saç PRP’si yaptırmalarını tavsiye ederim.Saç PRP tedavisinde iki hafta ara ile birkaç seans PRP yapılması yeterli olur. Saç tedavisinde de PRP kişinin kendi kanından özel yöntemle elde edilerek saçlı deriye mezoterapi yöntemi ile manuel veya mezoterapi tabancası ile enjekte edilir.