You are here:

acupuncture10900431_81729935

Akupunktur deri üzerinden belirli noktalara(biyolojik aktif noktalar) çok ince altın, çelik veya gümüş iğneler batırılarak yapılan tedavi yöntemidir. Bu tedavi yöntemi kökenini yaklaşık 5000 yıl önce Çin’den almış olsada, şu anda başta Avrupa ülkeleri olmak üzere Rusyada, Amerikada ve diğer ülkelerde yaygın olarak uygulanmaktadır.

Vucudumuzda 1000 e yakın akupunktur noktası vardır. Bunlardan 650 civarında nokta daha sık kullanılır. Bu noktalar bilimsel olarak incelendiğinde etraf dokudan ayrıcalıklı oldukları görülmüştür.Akupunktur noktaları biyolojik aktif noktalardır. Bu nedenle noktaların  uyarılması sonucu ,vücutta  bulunan pek çok etki maddesinin aktive edildiği görülmüştür. Adrenalin,endorfin, serotonin, histamin bu maddelerden bir kaçıdır. Akupunktur ile tedavi noktaları farklı şekillerde uyarılabilir.

Uyarı şekline göre yapılan işlemin ismi değişir. Yani akupunktur noktasını lazer ışınlarıyla uyardığımız zaman lazer punktur, basınç uygulayarak uyardığımız zaman akupressör, mezoterapi yöntemiyle uyarıldığında da mezo akupunktur diye adlandırılır. Başlangıçta sadece vücüt akupunkturu olarak tatbik edilen bu tedavi yöntemi üzerinde yapılan araştırma ve çalışmalar sonucu akupunkturun bir çok alt gurubu oluşmuştur. Kulak, baş, el, ayak, yüz ve ağız akupunkturu alt guruba örnektir. Bunlar ayrı ayrı uygulandığı gibi birlikte kombine edilerek de uygulanabilir. Akupunkturda teşhis ve tedavi yapılırken Çin Tao felsefesi baz alınır.

Akupunktur bir denge tedavisidir Vücutta Yin ve Yang adı verilen birbirine zıt, ancak uyum içinde iki eneji vardır. Yin ve Yang enerjisi. Bunu gösteren ambleme Taiji (Büyük İkilem) denir. Siyah Yin’i, beyaz Yang’ı simgeler. Ancak, Yin’in içinde Yang, Yang’ın içinde de Yin vardır. Yin ve Yang’ın dengede olması sağlıklı bir vücuda, dengenin bozulması hastalıklara yol açar.  Yin ve yang enerjisi vücutta enerji meridyenleri denen kanallarda hareket eder. Meridyenlerde oluşan tıkanıklıklar vücutta Yin-Yang dengesini bozar. Dengesiz Yin ve Yang, denge arayışı içerisinde sürekli kendilerini değiştirirler.

.Ying ve yang ın vücutta dengede olması gerekir. Dengede olma halinin bozulması ile hastalıklar ortaya çıkar. Akupunktur tedavisi: insanı organik bir bütün kabul ederek yin ve yang arasındaki ilişkiyi dengeye getirmekten oluşur. Vücudumuzda 12 çift ve 2 tek klasik meridyen vardır. Meridyenlerde ki enerji 24 saat içinde bir meridyenden diğer meridyene sırasıyla geçmektedir.Enerji her meridyende 2 saat aktif halde olur. Bunun 12 saat tersinde tam tersi 2 saatlik en düşük enerji seviyesi olur.  Dengeyi sağlamak için meridyenler üzerinde olan akupunktur noktalarını (biyolojik aktif noktalar) uyarmak gerekir.akupunktur-hakkinda

Buradaki esas prensip meridyenlerdeki tıkanıklıkları ortadan kaldırıp enerjinin her tarafa eşit dağılmasını sağlamaktadır.  Meridyenlerde ki enerji dengesi sağlandıktan sonra vücuttaki kendi kendini iyileştirme prosesi harekete geçer. Akupunktur tedavisinde her hastalık için ayrı bir uygulama reçetesi çıkartılır. Bu reçeteler kişiye özeldir. Çünkü enerji dengesizliği herkeste farklılık göstermektedir. Akupunktur tedavisinde vücuda herhangi bir madde uygulanmamaktadır. Sadece vücutta var olan rezervler harekete geçirilir. Tedavide altın, gümüş ve çelik olmak üzere 3 çeşit iğne kullanılır.

Altın pozitif enerjiyi artırırken gümüş daha çok negatif enerji sağlar. Çelik iğneler pozitif ve negatif arasında denge kurmaktadir. Bu özelliğinden dolayı çelik iğneler tedavilerde yaygın kullanılır.  Eğitimini almış doktorlar tarafından yapılan akupunktur tedavisinin hiçbir yan etkisi bulunmamaktadır. Akupunktur tamamen doğal bir tedavi yöntemidir.

Akupunktur yöntemi bi çok hastalığın tedavisinde kullanılır.

Bu konuda Dünya Sağlık Örgütü nün  (WHO ) onayladığı hastalıkları Görmek İçin Tıklayınız :